
- akce již proběhla.
Jak se připravit na roli mentora – Úvod do problematiky školního mentorinku
11.11.2015
Navigace pro Akce
Cílem vzdělávacího programu je seznámení účastníků semináře (pedagogické pracovníky škol a školských zařízení), zájemce o roli mentora, s procesem uvádění začínajících učitelů do praxe a představení základních znalostí o fungování mentorského procesu ve školní praxi. Účastníci semináře – zájemci o roli mentora v prostředí školy budou seznámení se základními požadavky na tuto funkci jak po stránce procesní tak po stránce kompetentní.
LEKTORKA – seminář vede Mgr. Dana Forýtková, zkušená lektorka kurzů a výcvikových seminářů pro pedagogy i veřejnost, kouč a mentor v oblasti – osobnostní rozvoj, manažerské dovednosti, tvorba a modernizace školního kurikula, lektorské dovednosti, koučink. Držitelka certifikátu Trenér sociálně psychologického výcviku k samostatné trenérské práci v oblasti školství, certifikátu Lektorské dovedností, certifikátu Systemický management a dalších.
Určeno – pedagogickým pracovníkům škol a školských zařízení kteří se připravuji na roli mentora ve škole v rámci interního nebo externího mentorinku a zvažují zda se pro tuto roli hodí.
Délka programu – 6 vyučovacích hodin
Cena programu – 850.- Kč
Místo konání – České Budějovice, Senovážné náměstí
Přihláška_JAK SE PRIPRAVIT NA ROLI MENTORA
O MENTORINKU – v současné době probíhá diskuse o roli mentora v souvislosti s uvažovaným standardem profese učitelství. Ale, jde o oficiálního mentora, jako je například uvádějící učitel, nebo spíš o toho neformálního, o kolegu, s kterým si rozumím?
V souvislosti se standardem hovoříme spíš o systémových opatřeních. Nejen začínající učitel, ale i učitel v dalších fázích profesní dráhy určitě najde řadu kolegů, s kterými spolupracuje. Mentor je vnímán jako systemizovaná podpora. Jako člověk, který má pro tuto roli patřičné předpoklady, takže je mu tato role v podstatě dlouhodobě přidělena.
Adepti na roli mentora by měli mít možnost se na tuto roli připravit. Mentor by měl vědět něco o učení se dospělých, o obvyklých procesech profesního rozvoje učitele. Jaké problémy mohou nastat v první fázi, kam se může člověk posunout, co lze a co nelze urychlit v čase. Měl by si také osvojit určitý repertoár strategií a technik, které může v práci používat…..