Seznam vzdělávacích programů s akreditaci v rámci systému DVPP

1.  Akreditace Č.j.:MSMT-1472/2015-1

  • Chalupářské čarování – Učíme děti manuální zručnosti a rukodělným dovednostem
  • Venkovský učitel a zázračný svět včel a hmyzu
  • Výtvarné techniky vhodné pro rozvoj hmatových vjemů
  • Babičko vyprávěj / Význam předčítání a naslouchání pohádek pro výchovu dětí
  • Pedagogická diagnostika dítěte předškolního věku
  • Relaxace a uvolňovací cviky s prvky jógy vhodné pro dětí MŠ a žáky ZŠ

 2.  Akreditace Č.j.:MSMT-1472/2015-1-542

  • Učíme se číst a psát genetickou metodou
  • Jak se připravit na roli mentora – Úvod do problematiky školního mentorinku
  • Mentor ve škole – Podpora mentora při uvádění začínajících učitelů do praxe
  • Styly učení jako nástroj pro motivaci k učení
  • Aplikace poznatků o zdravém životním stylu do výuky v MŠ a na st. ZŠ
  • Využití zbytkových materiálů při polytechnické výchově v MŠ a na st. ZŠ
  • Jak se dráteník, koudelník a košíkář stali kamarády / Polytechnická výchova
  • Jak se Prášek, Žejdlík a Caletník stali mistři / Technické a řemeslné dovedností
  • PAS a AAK – Dětí s narušenými komunikačními schopnostmi, strukturované učení
  • Pedagogická diagnostika – možnosti usnadnění přechodu dětí z MŠ na ZŠ
  • Čtenářské kluby – cesta k rozvoji čtenářské gramotnosti
  • Komiks – alternativní informační zdroj a vliv na rozvoj čtenářské gramotnosti
  • Jak připravit hravé a funkční čtenářské lekce a workshopy
  • Ježek a sněhová vločka / EVVO podle ročních období – podzim a zima
  • Sedmikráska a divoký mák / EVVO podle ročních období – jaro a léto
  • Podporujeme přírodovědnou gramotnost žáků na 2. stupni ZŠ
  • Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení
  • Emoce a děti – jak naučit děti uvědomovat si a zvládat vlastní emoce
  • Enkaustika a hedvábí – činnosti pro rozvoj zručnosti a představivosti
  • Dětská kresba / Ergonomie psaní a rozvoj grafomotoriky v předškolním věku
  • Školní zahrada a její využití v rámci polytechnické výchovy a EVVO
  • Prosociální výchova – výchova dětí k ohleduplnosti, slušnosti a toleranci

 3.  Akreditace Č.j.:MSMT-944/2016-1-140

  • ADHD – Poruchy pozornosti u dítěte v MŠ a ZŠ a možnosti zvládání poruchy
  • Autismus – porucha autistického spektra (PAS) a komunikace prostřednictvím AAK
  • Bezpečné riziko a jak pracovat s rizikem při pobytu v přírodě / EVVO
  • Polytechnická výchova / Rozvíjíme pracovní dovedností dětí MŠ a st. ZŠ
  • Polytechnická výchova / Práce s voskem – rozvoj zručnosti a představivosti
  • Polytechnická výchova/Rozvoj technických znalostí a dovedností u dětí v MŠ a ZŠ
  • Polytechnická výchova – Rozvoj technických dovednosti žáků na st. ZŠ a na
  • Polytechnické vzdělávání /Práce s vlnou – zpracování vlny a výrobky z ovčí vlny
  • Grafické programy Inkscape a Scribus /Tvorba školních časopisů, pozvánek, letáků
  • Tvorba výukových videí na mobilních zařízeních ve školní praxi / telefon, tablet
  • Integrace a práce se žáky se speciál. vzdělávacími potřebami v MŠ a na 1. st. ZŠ
  • Spolupráce pedagoga s rodiči – zapojení rodičů do výchovně vzdělávacího procesu
  • Spolupráce učitele a asistenta pedagoga
  • Efektivní hodnocení žáků a specifičnost hodnocení žáků se SPU, SPCH
  • Dítě s vývojovou dysfázií v MŠ a na st. ZŠ
  • Dítě se zdravotním postižením v běžné mateřské škole
  • Hudba a EVVO – Hudební výchova jako metoda učení v oblasti ekologické výchovy
  • Pohádky a EVVO – Využití pohádek při motivaci dětí v EVVO v MŠ a na st. ZŠ
  • Možnosti propojení polytechnického vzdělávání a EVVO v MŠ a na st. ZŠ
  • Jak Hurvínek a jeho společníci učí děti chránit přírodu – EVVO v MŠ a st. ZŠ
  • S písničkou do přírody – hudebně environmentální dílna
  • Práce s dětmi a žáky cizinci v předškolních zařízeních a na 1. stupni ZŠ
  • Práce s žáky cizinci na ZŠ a SŠ
  • Pedagogická diagnostika žáka na základní škole
  • Pedagogicko-psychologická diagnostika v praxi
  • Nové metody práce učitele – aktivizující formy výuky na ZŠ a SŠ
  • Porada – efektivní komunikační nástroj úspěšného ředitele
  • Stres – prevence a efektivní zvládání stresových situací ve školním prostředí
  • Jak připravit žáky ke vstupu na trh práce a vést je k aktivitě a podnikavosti
  • Agrese a agresivita u dětí předškolního věku
  • Jak zvládat agresi dětí ve školním prostředí
  • Novodobý fenomén – agrese na základní škole
  • Kyberšikana (cyberbullying), zraňování, které není vidět na těle
  • Sociálně patologické jevy ve školní třídě

4.  Akreditace Č.j.:MSMT-10623/2016-2-353

  • Komunikace s žákem s nežádoucími projevy chování
  • Spolupráce učitele a asistenta pedagoga
  • Rozvíjení klíčových kompetencí žáků ZŠ dle jejich specifických potřeb
  • Novela školského zákona a prováděcí vyhlášky – Informační seminář
  • Plán pedagogické podpory v rámci stupně podpůrného opatření
  • Tvorba IVP – Individuální vzdělávací plán podle novely školského zákona
  • RVP ZV 2016 – úpravy ŠVP
  • Možnosti hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • SPUCH – Specifické poruchy učení a chování a jejích náprava
  • Včelka – Podpora matematické gramotnosti a počátečního čtení a psaní u žáků na st. ZŠ
  • Školská legislativa týkající se společného vzdělávání v předškolním zařízení v aktualizovaném znění
  • Školská legislativa v aktuálním znění týkající se společného vzdělávání pro ZŠ
  • Školská legislativa v aktuálním znění týkající se společného vzdělávání na SŠ
  • Podpůrná opatření v předškolním vzdělávání
  • Podpůrná opatření u žáků základní školy
  • Podpůrná opatření u žáků, studentů středních škol
  • Individuální vzdělávací plán na ZŠ jako jeden z druhů podpůrných opatření
  • Individuální vzdělávací plán pro žáka na SŠ jako jeden z druhů podpůrných opatření
  • Vzdělávání žáků podle § 16 odstavec 9  Školského zákona
  • Vzdělávání žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými kulturními podmínkami
  • Vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
  • Plán pedagogické podpory v rámci 1. stupně podpůrného opatření v předškolním vzdělávání
  • Plán pedagogické podpory s žákem  na ZŠ v rámci 1. stupně podpůrného opatření
  • Plán pedagogické podpory s žákem SŠ v rámci 1. stupně podpůrného opatření
  • ADHD – Poruchy pozornosti u dítěte v MŠ a ZŠ a možnosti zvládání poruchy
  • Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního a mladšího školního věku

5.  Akreditace Č.j.:MSMT-16431/2016-1-553

  • Jak vzbudit zájem o matematiku u svých žáků / Rozvoj matematické gramotnosti
  • Jak zaujmout žáky v hodinách matematiky / Rozvoj matematické gramotnosti
  • Fyziologický vývoj řeči a možnosti podpory rozvoje řeči dětí v předškolním a mladším školním věku
  • Úvod do kariérového poradenství pro učitele SŠ
  • Úvod do kariérového poradenství pro učitele ZŠ

6.  Akreditace Č.j.:MSMT-25189/2016-2-766 

  • Pohádka nás naučí …
  • S pohádkou to dokážu…
  • Angličtina: Mám ve třídě dyslektika(y) !
  • Angličtina: Strategie pro práci s dyslektiky
  • Primární logopedická prevence v MŠ a na 1. st. ZŠ   (64 výukových hodin)
  • Inkluze a postupy zavádění podpůrných opatření 1. – 5. stupně v ZŠ    (16 výukových hodin)
  • Jak poznat co potřebuje dítě s nerovnoměrným vývojem – pedagogická diagnostika u dětí předškolního a mladším školním věku
  • SPUCH u dítěte v předškolním a mladším školním věku a možnosti zvládání poruchy
  • Individuální vzdělávací plán a možnosti hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami    (16 výukových hodin)
  • Pedagogická diagnostika žáka na ZŠ a tvorba PLPP v rámci  1. stupně podpůrného opatření    (16 výukových hodin)
  1.   Akreditace Č.j.:MSMT-32999/2016-1.966
  • Školská legislativa týkající se společného vzdělávání a podpůrná opatření v MŠ a na st. ZŠ   (16 výukových hodin)
  • Pedagogická diagnostika a rozvoj grafomotoriky u dětí v MŠ a na st. ZŠ (16 výukových hodin)
  • Role ŠPZ v procesu vzdělávání žáka s 1. – 5. stupněm podpůrným opatřením (16 výukových hodin)
  • Pedagogická podpora čtenářské pregramotnosti (16 výukových hodin)
  • Pedagogická podpora čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ (16 výukových hodin)
  • Možnosti pedagogické intervence v práci učitelky MŠ (16 výukových hodin)
  • Pedagogická podpora matematické pregramotnosti (16 výukových hodin)
  • Podporujeme matematickou gramotnost – Finanční matematika pro 1. stupeň ZŠ (16 výukových hodin)
  • Podporujeme matematickou gramotnost – Finanční matematika pro 2. stupeň ZŠ (16 výukových hodin)
  • Psychomotorické a pohybové didaktické hry v zájmovém vzdělávání (8 výukových hodin)
  • Projekty v zájmovém vzdělávání (8 výukových hodin)
  • Koncepční práce pedagogických pracovníků v zájmovém vzdělávání (8 výukových hodin)
  • S písničkou do světa – multikulturní vzdělávání s využitím prostředků a metod hudební výchovy (8 výukových hodin)
  • Akademie pro batolata – Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ (24 výukových hodin)
  1.   Akreditace Č.j.:MSMT-300/2017-1
  • Tvořivé myšlení v matematice na 1. stupni ZŠ (8 výukových hodin)
  • Podpora tvořivého myšlení v matematice na 2. stupni ZŠ (8 výukových hodin)
  • Ergonomie kreslení a počátečního psaní – rozvoj grafomotoriky v předškolním věku (16 výukových hodin)
  • Žák s PAS a narušenými komunikačními schopnostmi v ZŠ (16 výukových hodin)
  • Možnosti pedagogické intervence a podpory u hyperaktivních žáků s poruchami pozornosti (16 výukových hodin)
  • Žák s poruchou autistického spektra nebo vybraným psychickým onemocněním v běžné škole (8 výukových hodin)
  • Společné vzdělávání jako týmová spolupráce školy / I. vedení školy (6 výukových hodin)
  • Společné vzdělávání jako týmová spolupráce školy / II. poradenští pracovníci školy a pedagogický sbor (8 výukových hodin)
  • Ranní cvičení v mateřské škole (8 výukových hodin)
  • Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení (16 výukových hodin)
  • Podpůrná opatření v praxi – Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a systém jejich kompenzace (16 výukových hodin)
  • Podpůrná opatření v praxi – Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a systém jejich kompenzace (32 výukových hodin)
  • Bezpečné klima ve škole, bezpečné klima ve třídě (8  výukových hodin)
  • Hodnocení v úloze zpětné vazby pro žáka SVP (16 výukových hodin)
  • Vzdělávání žáků cizinců v praxi škol – pro pedagogy MŠ a ZŠ (8  výukových hodin)
  • Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím využívání efektivních vyučovacích metod (16 výukových hodin)
  • Rozvoj matematické gramotnosti prostřednictvím využívání efektivních vyučovacích metod (16 výukových hodin)

 9.  Akreditace Č.j.:MSMT-13697/2017-1-714  

  • Motivující formy výuky vedoucí k rozvoji čtenářské gramotnosti a k podpoře zájmu žáku o čtení (32 výukových hodin)